365Tools به 365 ابزار خوش آمدید
میخکوب

عموما افراد برای کوبیدن میخ از چکش استفاده می کنند؛ اما زمانی که قصد کوبیدن میخ به تعداد بالا را داشته باشید، لازم است که از دستگاه های میخکوب استفاده کنید. به همین دلیل در کارگاه های ساختمانی و عمرانی برای متصل کردن قطعات به یکدیگر بوسیله میخ از انواع تفنگ میخکوب استفاده می کنند.

میخکوب های موجود در بازار از لحاظ نوع نگهداری میخ، مخزن و میخ مورد مصرف به دو نوع تقسیم می شوند: میخکوب ردیفی و میخکوب سر گرد.

میخکوب ردیفی: در این نوع میخکوب از میخ ‌های مرتب‌ شده استفاده می شود که به وسیله‌ی نوارهای کاغذی، پلاستیکی و یا سیم نازک در کنار یکدیگر نگه ‌داشته می شوند. میخ ‌های موجود در این دستگاه، یک نوار طولانی، بلند و باریک را تشکیل می‌دهند که درون یک مخزن مستطیل شکل حرکت می‌کنند.

میخکوب سر گرد: میخکوب ‌های سرگرد دارای حلقه ‌های بلند و انعطاف‌پذیر هستند و میخ ‌های آن به‌ وسیله‌ی سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. این میخ ‌ها در یک مخزن حلقه‌ای شکل بر روی میخ‌کوب نگهداری می‌شوند.

میخکوب ها از لحاظ نوع کارکرد در سه مدل بادی، شارژی و برقی به بازار عرضه می شوند که هرکدام کاربری خود را دارا بوده و از مزایا و معایب مختص به خود برخوردار اند.

در صورتی که از تفنگ میخکوب استفاده می کنید بهتر است نکات زیر را در نگهداری از آن رعایت نمایید:

باید قطعات دستگاه تمیز شوند و یا در صورت لزوم تعویض شوند. برای این کار با انگشت دست، اهرم گلن گدن را کمی بالا نگه دارید و آزاد کنید،کله گی تفنگ میخکوب را در جهت پاد ساعتگرد بچرخانید تا قسمت جلویی دستگاه باز شود و قطعات داخلی مانند ضربه گیر،پیستون گاه، هادی میخ و... را خارج کنید. در صورت نیاز به تعویض، آن ها را تعویض کنید، در غیر اینصورت با استفاده از فرچه و دستمالی که در جعبه تفنگ میخکوب هست،آن ها را تمیز کنید. برای اینکه راحت تر تمیز شوند می توانید از اسپری های تمیز کننده استفاده کنید. برای راحت تر تمیز شدن هیچ وقت از بنزین،روغن گیربکس و امثال آن استفاده نکنید. بعد از اینکه قطعات را تمیز کردید با دستمال داخل کیف خشک کنید.