365Tools به 365 ابزار خوش آمدید
مقایسه میخکوب های بادی و برقی

هر دو مدل میخکوب برقی و بادی ویژگی های منحصربفرد و مزایای خود را دارند. در ادامه به بررسی تفاوت های این دو نوع می پردازیم:

اولین مورد، وزن میخکوب است؛ وزن میخکوب های برقی خیلی کمتر از مدل های بادی است. این بدان معنی است که می توان کار بیشتری را با مصرف انرژی کمتر انجام داد. همچنین این ویژگی باعث می شود افراد بیشتری توانایی کار با این ابزار را داشته باشند و این ویژگی میخکوب های برقی را به ابزاری عمومی تر بدل می کند.

 مورد بعدی میزان تولید صدا است؛ مدل های برقی از مدل های بادی سرو صدای کمتری تولید می کنند. این ویژگی به خصوص در محیط های بسته اهمیت پیدا می کند. از آنجا که میخکوب های برقی برای کار به کمپرسور باد پر سروصدا احتیاجی ندارند؛ لازم نیست نگران ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و عصبانیت آنها باشید. اگر از میخکوب برای کار نصب استفاده می کنید و ابزار را برای کار مرتب به مکان های مختلف میبرید، بهتر است مدل برقی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از موارد میزان قیمت این ابزار است؛ مدل های میخکوب برقی به طور متوسط تا ۲۵ درصد ارزان تر از مدل های بادی هستند. به علاوه برای راه اندازی میخکوب بادی باید یک کمپرسور باد نیز تهیه نمود و از آنجا که در مدل برقی نیازی به آن نیست میخکوب های بادی را میتوان به صرفه تر و ارزان تر دانست.

نکته بعدی نحوه ی نگهداری ابزار است؛ ابزارهای بادی باید مرتب روغنکاری شوند تا زنگ نزنند و قطعات داخلی به خوبی روانکاری گردد. میخکوب بادی به چنین مراقبت هایی نیز نیاز ندارد و لازم نیست رسیدگی و نگهداری پیچیده ای از آن صورت پذیرد.

اگرچه تا اینجا دلایل زیادی برای خرید میخکوب برقی وجود دارد، اما هنوز دلایلی هم هست تا در تصمیم خود تجدید نظر نموده و یک میخکوب بادی خریداری کنید. در ادامه برخی از مزایای میخکوب های بادی را عنوان می کنیم:

در سوراخکاری های عمیق به خصوص در بازسازی های ساختمان معمولا مجبور هستید برق محیط کار را قطع نمایید. قطع برق به این معناست که باید چندین کابل افزایش طول برای رساندن الکتریسیته به ابزار از منبع برق دیگری تهیه نمایید و در محیط های کار خطرات چنین اقدامی کم نیست. در مدل های بادی میتوانید کمپرسور را نزدیک پریز برق راه اندازی نموده و طول شلنگ باد را افزایش دهید که مطمئنا خطرات کمتری دارد.

ایراد دیگر مدل های برقی آن است که قدرت کمتری نسبت به میخکوب های بادی دارند و معمولا پس از کوبیدن میخ باید یک چکش در دست بگیرید و میخ ها را چکش کاری نمایید تا به طور کامل در جای خود فرو بروند و طبیعی است که چنین کارهایی مدت زمان کلی انجام پروژه را افزایش خواهد داد.

مورد دیگر این که معمولا میخکوب های بادی از مواد قوی تری ساخته میشوند تا توان تحمل فشار بالای کاری که قرار است انجام شود را داشته باشند و معمولا از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند. علاوه بر این در برابر ضربات مقاومت بیشتری دارند و به راحتی آسیب نمیبینند. معمولا میخکوب های برقی چنین مقاومتی ندارند.

در مجموع اگر کار شما به نحوی است که به طور مستمر از میخکوب استفاده میشود و باید میخکاری ها را به صورت عمقی انجام دهید بهتر است یک مدل بادی برای خود تهیه کنید؛  به خصوص اگر لازم نیست مدام دستگاه را در محیط های کاری مختلف به کار بگیرید.