365Tools به 365 ابزار خوش آمدید
چکش تخریب

چکش تخریب یکی از بزرگترین ابزار های برقی ، شارژی و بنزینی به حساب می آید. چکش تخریب ابزاری است که با آن میتوان سطوح مختلفی را مانند ستون های بتنی ، زمین و... تخریب کرد.

چکش های تخریب در زمینه ساخت و ساز ها ، تخریب دیوار های بتنی، در معدن ها و … کاربرد های زیادی دارند.

چکش تخریب در وزن های مختلفی وجود دارند همانند : 5-7 کیلوگرم، 7-10 کیلوگرم و 10-16 کیلوگرم

همچنین چکش های تخریب به دو دسته کلی چکش تخریب چهار شیار و چکش تخریب پنج شیار تقسیم میشوند.

چکش تخریب های گوناگونی تا به حال ایجاد شده اند که برای کارهای مختلف از هر کدام از آنها استفاده می شود . به طور مثال از چکش تخریب ساده برای تخریب محیط های با سختی کم استفاده می شود و در برابر آن، چکش تخریب هایی وجود دارند که اصطلاحا به آنها چکش تخریب صنعتی می گویند و مختص کارهای سنگین و سر سخت می باشد .

در هنگام نصب یک پنجره بر روی یک دیوار بتونی ، در صورتی که می خواهید یک کار بدون عیب و نقص انجام دهید ، چکش تخریب می تواند بهترین ابزار برای کار مورد نظر شما باشد . قدرتی که چکش تخریب ایجاد می کند باعث می شود شما قادر باشید یک کار بدون عیب و نقص را پیاده سازی کنید و یک حفاری تمیز داشته باشید .

چکش تخریب برای تخریب همه نوع بتن ، بلوک ، کاشی و ... استفاده میشود. استفاده از چکش تخریب برای انجام عمل تخریب ، فقط محدود به دیوارهای بتنی نمی شوند بلکه هر محیطی که دارای ضخامت زیاد ، و اندازه بزرگی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. اما این را هم باید دانست که استفاده نادرست از چکش تخریب می تواند باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری شود. بنابراین رعایت نکات ایمنی در استفاده از این ابزار از مسائلی است که می بایست به آن توجه بسیار داشت.

موارد ایمنی در استفاده از چکش تخریب:

استفاده از این ابزار خطرناک است. این خطر در ذات این ابزار وجود دارد. به دلیل وزن و قدرت زیاد این ابزار استفاده از آن سختی هایی را به همراه دارد. در زمان استفاده از چکش تخریب باید مواظب باشید شخصی که از نظر ایمنی ، ایمن نیست در کنار شما نباشد.

شخصی که با این دستگاه کار میکند باید از کلاه ایمنی ، ماسک گرد و غبار ، عینک ، چکمه های مخصوص و دستکش استفاده کند.

از آنجایی که در زمان استفاده از این دستگاه به راحتی ممکن است تعادل خود را از دست دهید ، باید در زمان استفاده فشار مناسبی را بر روی دستگاه وارد کنید.